A-PLUS TOTAL HEALTH


Tempoh Caruman

Sehingga umur 80 Tahun

Kelayakan Umur

14 hari - 70 tahun

APA ITU A-PLUS TOTAL HEALTH?

Pelan perubatan yang baik seharusnya dapat melindungi anda bukan sahaja ketika anda memerlukan rawatan perubatan bahkan ketika anda sihat. 

Atas sebab ini, AIA Public Takaful telah melancarkan produk A-Plus Total Health untuk memberikan liputan perubatan yang komprehensif untuk melindungi anda daripada kenaikan kos perubatan tanpa anda perlu bimbang tentang had seumur hidup. 

Orang cakap mencegah lebih baik daripada merawat. Jadi, pelan ini juga akan membayar balik kos pemeriksaan kesihatan dan vaksinasi untuk membantu anda menentukan keadaan kesihatan anda dan mengenal pasti tanda-tanda awal masalah kesihatan serta membantu anda untuk pencegahan penyakit. 

Bukan itu sahaja, anda dapat meluaskan coverage kepada keluarga anda dengan menambahkan A-Plus Total Health pada pelan tersebut. Anda tak perlu risau, coverage perubatan untuk setiap orang yang anda sayangi semuanya ada dalam satu pelan asas di bawah nama anda.

Apabila anda menyertai A-Plus Total Health dan pada masa yang sama mendaftar sebagai ahli AIA Vitality, anda juga akan dapat menikmati Health Rewards yang menawarkan faedah tambahan seperti naik taraf bilik anda dan peningkatan jumlah di dalam Health Wallet anda setiap tahun, semuanya tanpa perlu membayar caruman tambahan.

APA YANG ADA DALAM PRODUK INI?

#1 Perlindungan Perubatan yang Komprehensif

Pelan ini menyediakan perlindungan perubatan yang komprehensif.  Pelan ini akan menguruskan bil perubatan anda dan membolehkan anda fokus pada rawatan dan pemulihan anda. 

#2 Health Wallet - Rewards untuk anda kerana tidak membuat tuntutan

Sejumlah amaun akan dikreditkan ke Health Wallet anda jika anda tidak membuat tuntutan selama 2 tahun berturut-turut dengan syarat pembayaran sumbangan anda sentiasa up-to-date. 

Begitu juga untuk setiap tahun berikutnya, sekiranya anda tidak membuat sebarang tuntutan, sejumlah amaun akan dikreditkan ke dalam Health Wallet anda sehingga 10 kali.

Anda boleh menggunakan amaun di dalam Health Wallet anda untuk pencegahan penyakit, pelindungan tambahan untuk penyakit kritikal, peralatan yang berkaitan pendengaran dan juga psikiatri untuk keadaan mental tertentu.

Setelah meninggal dunia, jumlah baki dalam Health Wallet akan dibayar sehingga 2 kali ganda dari jumlah perlindungan dari pelan asas attach dengan A-Plus Total Health. 

#3 Pilihan Untuk Membayar Kurang

Untuk menikmati sumbangan yang rendah, anda boleh memilih jumlah deductable sebanyak RM500 atau RM10,000. Deductable hanya berlaku untuk In-Patient Care seperti Hospital Room and Board, Unit Rawatan Rapi dan Bayaran Berkaitan Dalam Hospital. 

#4 Family Boost

Anda boleh memilih untuk extend medical coverage kepada pasangan dan anak-anak anda dengan satu pelan asas di bawah nama anda. 

Setiap ahli keluarga anda akan mempunyai had tahunan dan Health Wallet tersendiri. 

#5 Manfaat Pengurusan Kes Perubatan Peribadi

  • Akses kepada pakar terkemuka di dunia
  • kaji dan menilai semula keadaan perubatan anda
  • Menawarkan cadangan perubatan berdasarkan diagnosis yang telah dikaji
  • Bimbingan dan sokongan berterusan
  • Talian Hotline 24/7 (tidak termasuk cuti umum) dalam Bahasa Malaysia, Inggeris dan Mandarin

Untuk maklumat yang lebih lanjut, anda boleh download brochure di bawah:

Brochure

Atau anda boleh whatsapp saya di link berikut untuk rundingan percuma: 

Whatsapp Me

Hani Othman
019-4367014
AIA Life Planner

0 Comments